Friday, December 6, 2013

Kehidupan aku setakat ini


Malam ini adalah malam yang terbosan dalam hidupku. Segala yang aku lakukan serba tak kena. Paling perit bila semua lagu yang aku dengar mula masuk akal. Lirik yang bersepah-sepah mula memberikan seribu satu makna kepadaku.

Seperti seorang penyiasat, otakku ligat menterjemahkan bait-bait lirik yang beralun di dalam atmosfera bilikku yang kecil dan sejuk ini.

Selepas aku ditegur tadi, baru aku perasan.

Siapa pula yang tegur aku dalam rumah yang kosong ni?

Mungkin itu adalah suara yang muncul akibat dari tidurku yang berlebihan.

Jadi, kerana ketakutan aku pun bangun dan mula menulis. Dengan harapan mata yang ligat dan badan yang penat ini akan memberikan peluang kepadaku untuk menikmati tidur yang lena.

Aku benci perasaan takut yang tiba-tiba datang macam ni.

Aku rasa, mungkin suara itu adalah suara dari saka blog ini yang mahu aku menulis sesuatu.

2 comments: