Monday, December 16, 2013

Aku mula bosan





 


Dia berada betul-betul di hadapanku. Kepalaku semakin laju memutarkan ayat-ayat cinta sambil kakiku berjalan mendekatinya. Tetapi yang peritnya, kepalaku kini seperti ending filem yang tak ada orang mahu baca penghargaan di akhir filem.

Penamatnya, visi dan misiku menjadi gelap. Aku tidak lagi dapat melihat lagi tulisan-tulisan laju di dalam kepalaku. Ketika itu baru aku tersedar, dia berdiri dihadapanku. Wajahnya, senyumnya, dan bau perfumenya membuatkan aku menjadi seperti patung.

Aku sebenarnya bukan apa, aku cuma tidak mahu mulutku mengeluarkan lawak-lawak hambar. Untuk itu, aku memilih ayat yang terbaik sehingga aku sendiri terdiam dan terlupa bagaimana mulutku berfungsi.

Aku ingin bercakap. Cuma aku kira, ketika itu telurku mengecut menjadi seperti kismis.

Ketika dia telah pergi membawa haluan, barulah kepalaku kembali normal. Hairan, mengapa kepala aku sekarang ni banyak memutarkan ayat-ayat celaka dan kelakar. Ahh, jikalau otak aku sebegini ligat di hadapan gadis idaman.

1 comment: