Saturday, October 18, 2014

Satu kata yang tidak dapat ku ucap melalui pen dan kertas

Manusia adalah makhluk yang susah untuk diramal. Ya, mungkin ada yang mengaku bahawa mereka adalah orang yang sangat faham dengan setiap manusia. Bagiku, itu hanya sekadar kata-kata. Manusia adalah kompleks. Mungkin kau mengambil beberapa juta tahun untuk belajar tentang psikologi manusia. Tetapi bila berhadapan dengan diri sendiri, aku yakin kau akan buntu. 

Dalam tempoh aku sesat di dalam perjalananku sendiri, kau ada di situ. Sentiasa menyuluh perjalanan ku. Sentiasa memikirkan diri ini yang semakin kabur. Walaupun begitu, ada kalanya aku sekali sekala masih tersimpang jauh menuju jalan yang gelap. Tetapi, aku tahu. Kau sentiasa berada di belakang ku. Sentiasa menolak aku di saat diri ini jahanam untuk meneruskan perjalanan. 

Mulanya, aku yakin dengan diri sendiri. Yakin bahawa aku boleh meneruskan perjalanan ini seorang diri. Hanya dengan berbekalkan semangat dari rakan-rakan lain. 

Namun, hari berganti hari. Jam berganti jam. Seluar berganti seluar. Semakin aku lari, semakin aku tersedar. Aku memerlukan kau. Seperti kereta memerlukan minyak. Seperti rokok memerlukan pemetik api. Seperti manusia memerlukan makanan.

Damn.

Semakin aku baca. Semakin gay aku rasa. Tapi, aku halang sebentar rasa itu untuk hari ini. Hari dimana rumahku banjir akibat paip bocor. 

Sebelum aku mula merapu lagi. Lebih baik aku meneruskan cerita agar objektif entri ini tidak tersimpang jauh menuju ke longkang. 

Jadi, terima kasih kerana hadir dalam kekalutan hidupku. Terima kasih kerana ada. 

Terima kasih. 



*aku harap aku punya sweetest moment ini akan berjalan lancar*


No comments:

Post a Comment