Tuesday, August 30, 2011

Ucapan ikhlas dari saya

Selamat hari raya woi.

bermain mercun di tengah padang,
bermain pula bersama beruang,
hari raya kita sambut dengan gemilang,
jangan sampai jari hilang.

Sepatutnya tu pantun untuk awal bulan puasa. Tapi tak apa, hari raya pun ramai main mercun. Dekat luar pun masih bergema bunyi mercun dan meriam. Gila babi betui.

Puasa terakhir ni membawa aku kepada kenangan lama masa aku darjah 6 dikejar pakcik masjid sebab baling mercun bawah surau. Sampai sekarang aku masih mencari, celaka mana lah punya idea baling mercun bawah surau ni.

Aku rasa tadi adalah mercun terakhir untuk tahun ni. Aku dah tak boleh handle bunyi-bunyi kuat ni. Tekejut.

Lepas ni main bunga api saja la.

Yeah!



Gambar dari google.
Aku tak faham sebab apa aku pilih upin dan ipin.
Nak kata kiut, boleh la tahan.
Tengok budak sebelah kiri tu, dia angkat
jari tunjuk kat kamera. Nampak macam K-pop weh.
Gua addict gila dengan K-pop malaysia.


No comments:

Post a Comment