Friday, February 15, 2013

Cari jalan pulang dan cuba untuk terbang

Tak banyak perkara yang mencabar muncul dalam hari-hari kehidupan aku kebelakangan ini. Aku hanya biasakan diri untuk menjadi seperti orang lain. Malas untuk melakukan perkara yang bermasalah mungkin. Atau mungkin aku malas. Malas dengan peredaran umur.

Agaknya aku telah "dibasuh" dan menjadi orang kebanyakkan. Agaknya aku telah terpengaruh dengan sistem. Belajar -> habis belajar -> cari kerja -> bayar hutang -> tambah hutang -> kahwin -> tua -> insaf dan mati. Itu pun kalau sempat. Heh


Banyak perkara yang aku telah lepaskan. Walaupun aku sedar yang aku telah menjadi apa yang dibancuh, tapi segalanya seperti telah sebati. Banyak perkara yang aku risaukan. Banyak perkara mula aku tinggalkan. Banyak kawan telah aku buangkan.

Apakah perkara yang aku lakukan ini berbaloi?

Harapnya segala yang aku lakukan ini memberikan pulangan yang berbaloi untuk kehidupan aku. Aku sebenarnya mahu untuk tidak berubah tetapi ini adalah ketentuan-Nya.

Agaknya aku masih sama.

Mungkin.  

Apa lagu baru sekarang eh? Justin Bieber masih popular ka? 

No comments:

Post a Comment